30/12/2012

Challenge accepted!

Blev utmanad av Anni till en sådan här;

1. Each person tagged must post 11 things about themselves 
 Varenda en som blivit utmanad måste skriva 11 saker om dem själva
 2. They must also answer the 11 questions the ' tagger ' has set for them 
Man måste ochså svara utmanarens frågor
 3. They must create 11 more questions to ask bloggers they have decided to tag.
Utmanade måste hitta på 11 frågor till den som den utmanar
4. They must then choose 11 bloggers with less than 200 followers and tag them in their post.
Utmanade måste sedan välja 11 bloggare som har mindre än 200 följare och tagga dem i inlägget
5. These lucky bloggers must then be told.
Sedan måste du berätta till dem du utmanat
6. There's no tag backs
Man får inte utmana tillbaka



11 saker om mej själv;
1. jag är 17 år
2. Min bästa film är Bandslam
3. Jag älskar att läsa engelska böcker, min bästa bok är the notebook av Nicholas Sparks
4. Jag köper ännu cdn, har samlat ihop ganska många
5. Min bästa sång är just nu Little things
6. Jag tycker om mörkchoklad
7. och te!
8. Jag skulle kunna flytta till England närsomhelst
9. Jag tycker om one direction, men jag kallar mig verkligen inte till en 'directioner' 
10. Jag har 4 hål i öronen plus en tragus! Ända piercing jag har, för tillfället
11. Jag har ganska mycket mina egna saker jag gör, sådana som ingen av mina kompisar riktigt förstår sig på

DSC_0248

Annis frågor!
1. Lemppari joululahja vuonna 2012? /bästa julklappen iår?
Mina skor!
2. Lempi herkku Kahvin / teen kanssa? /bästa delikatess med kaffe/te?
Helst nog nästan ingenting, men om man skulle måsta välja något så bröd typ.

3. Mieluisin matkakokemus? /bästa resa?
London med mamma 2009

4. Yksi asia jota et halua tehdä enään ikinä? /en sak du aldrig mera vill göra?
hmm, jag har faktiskt ingen aning vad jag skall säga

5. Kaukausin maa ja kaupunki, jossa olet känyt? /längsta land och stad du besökt?
Hurghada, Egypten

6. Paras ajanvietto vinkkisi. /bästa tidsfördivs tips
Rita eller leka med photoshop på datorn, se på serier, länkka? Det brukar jag göra när jag har tråkigt.

7. Yksi kuva weheartit.comista joka kuvaa sinua (liitä kuva ja selitys miksi.) /en bild från weheartit.com som beskriver dej (laga bilden och förklara varför)
Jag vill låångt bort hemifrån nu! haha beskriver inte kanske så bra mej, men mina känslor just nu iallafall!


155881_574433442571202_140128730_n_large

8. Musiikki joka saa sinut hereille? /musik som får dej vaken?
Min väckarklocka jag vaknar till är Kiss you av One Direction, så one direction?

9. Ruoka jolla voisit elää loppu elämän? /maträtt som du skulle kunna leva på resten av ditt liv?
Mos och fisk!

10. Mitä teet vuonna 2013? /vad gör du år 2013?
Går på konsärter, reser, festar, börjar sista året på Inveon(hoppas jag) och alltmöjligt nytt!

11. Asia jonka pelastaisit tulipalosta? /En sak du skulle rädda från en brand?
Om inte familjemedlemmarna räknas med så djuren.

11 frågor till er;
1. Bästa plats du besökt?
2. Kan inte leva utan?
3. Om du skulle kunna flytta varsomhelst, var skulle det vara?
4. Favorit film/serie?
5. Om du bara skulle få lyssna på en låt resten av ditt liv, vilken skulle det vara?
6. Favorit person?
7. Bästa minnet av året 2012?
8. Var ser du dig om 10år?
9. Beskriv dig själv med 3 ord?
10. Skulle du hellre bli en skådespelare eller sångare?
11. bästa drycken?
hahha skit frågor, förlåt:D
Jag utmanar; Iines, Sara, plus alla er som läser dethär!! 

1 comment:

Sara said...

Fuck, ookej challenge accepted men ja måst först hinna laga en annan som ja ble challenged fö länge sen..:') ja lagar den soon enaugh ;)