28/08/2013

You don't drown by falling in the water, you drown by staying there

Hur många kissan har du? 
för tillfället har vi 3, hade från början 6 men kattungarna minskar varge dag :( vanligt har vi bara 2
Äter du ofta skräpmat? 
inte för ofta, sällan äter jag pizza
Bor du med dina föräldrar?
med min pappa
Har du sommarjobb? Isåfall vart?
Jag jobbade sommaren i Pony foto
Vad är en av de nologaste sakerna du har varit med om?
har många men glömmer aldrig den gången jag skickade alldeles fel ett meddelande, ush jag skämmdes sååå
Drömjob?
fotograf eller illustrerare
Vad inspirerar dig?
bloggar, tumblr, weheartit
Beskriv dig själv med 5 ord?
pratsam, tånttå, glad, fnittrig, snäll
Högsta dröm?
att någon dag bo utomlands med mitt dröm jobb och dröm man
Favorit bild på dig själv?
atm
selfie
Gillar du Borgå?
Borgå är för liten för mig
Hur många syskon har du?
en storesyster och två halv små syskon
Vilken är din favorit tidning?
miss mix, teen now, teen vogue
Har dina vänner bloggar?
Har du några favoritbloggar?
Vad tycker du om din skola?
hemtrevlig, trivs verkligen där
Har du någon favorit bok? Isåfall vilken och varför gillar du den?
kan inte välja mellan 'Beastly' och 'Perks of being a wallflower' vet inte egentligen varför just de är mina favoriter, jag kommer bara alltid komma ihåg dem, rekommenderar om ni tycker om att läsa på engelska!
Vad använder du för parfym?
5
Vad är det sämsta som har hänt dej under dethär året? 
hmm kanske när jag fick höra något mycket tråkigt ett par veckor bakåt
..och det bästa?
finns så mycket att välja på! mitt sommarjobb, alla stunder med mina vänner, skolan.. 
Ditt favorit bakrecept?
*click
Bästa pojkkaveri?
hmm har faktiskt ingen aning just nu
Det viktigaste i ditt liv just nu?
mina vänner och min familj
Det dyrbaraste du har?
i pengar? isåfall min mopobil
Något du är tacksam över?
mina vänner och världens bästa släkt!
Något du skulle vilja ändra på ditt liv?
nej inte just nu
Något du skulle vilja göra om det inte fanns något hinder eller annat ''i vägen'' för det?
om jag inte skulle gå i skola skulle jag sekärt resa runt jorden eller bo utomlands just nu
Lägg upp en bild på ditt absolut favorit plagg just nu?
cat skirt
Umgås du mycket med din storesyster?
nej inte egentligen, vi bor på olika ställen så ser henne ganska sällan
Tränar du?
jo, ska nu i närframtiden skaffa kort till lady line!
Vart sku du vilja resa, helt vartsomhelst?
Paris!!! absolut
Sku du vila flytta utomlands nångång, vart isåfall?
klart de! endera London, Paris eller Stockholm skulle vara så coolt
Du går ju på grafikerlinjen, tycker du d har valt rätt yrke eller kommer du att utbilda dig till något helt annat i något skede?
Jag tycker jag valt helt rätt, vill nog bli något som har med dethär att göra, fast vad vet jag inte ännu
Har du nåt favorit smycke/accesoar/klädesplagg?
har precis alltid på min kalevala ring jag fick till födelsedagen av min mommo
Favorit festdricka?
brukar bli el tiempo eller somersby
Vilken person litar du mest på, varför?
Iines tror jag, eftersom hon inte har någon som skulle vara intresserad av mina personliga saker att berätta vidare till, men klart jag litar på andra ochså men helt på första plats

iines

Har du blivit sviken någon gång?
jo, av den viktigaste personen i mitt liv
Litar du på dina närmaste vänner?
joo
Hur ofta festar du?
vartannat veskoslut ca.
Vem är din bästa vän?
jag sju stycken, Iines, Linda, Mirre, Soffa, Vivi, Jani och Sara räknar jag till helthelt bästa eftersom de är dem jag helatiden är med, klart har jag flera kompisar ochså jag gillar mycket :)

1

Hurdan kamera fotar du med?
nikon d5100
Gör ett video inlägg någon dag?
ja de kan jag! men inget jag talar i men funderar att göra en 'my day' video 
Trivs du med dina 'flickor'?
jätte bra!!
Vad brukar ni oftast göra på era flick-kvällar?
bara tala eller vara möra bara, lagar ofta något mysigt att äta eller ser bara på film :)
Vem ser du upp till mest av allt?
min mamma
Använder du mårgontofflor?
äger inte sådana
Din favorit special kaffe?
ice latte såklart ;)
Hur ser ditt liv ut om 10 år?
svårt att säga men jätte bra hoppas jag!

2 comments:

Anonymous said...

Är du/ni inte mera kaverin med Ida?

Jasmine♡ said...

juu nu e vi :)