01/01/2014

My year

Januari har helt säkert varit en av värsta månaderna i år, ingenting var bra, allt bara sket
sig och jag visste inte vad jag skulle börja göra med mig själv. Har inte så mycket annat
att säga om januari eftersom jag vill inte själv minnas.
Februari var också ganska tråkig, hade ganska samma känsla som i januari,
men började gå mera ut ur huset och var mera med vännerna som gjorde allt bättre. 
i Mars började solen skina och jag var mera med överallt med kompisarna och
familjen. Började planera London resan vilket gjorde mig super glad!

April, absolut bästa månaden förra året! Var i mitt absolut favorit ställe
i världen, London. Såg One Direction live för första gången, såg Justin Bieber,
var mycket med vännerna och hade det så bra att vara!

Maj var också en bra månad! Firade 18 års dagar, var till Sverige och såg One Direction andra
gången, Det blev sommar och varmt som gjorde allt 100000x bättre.

i Juni var det sommarjobb, solande, vänner, festande, god mat och kattungar som gällde!

Juli var ganska samma som Juni, jobbade ännu, var mycket med flickorna, vi blev så
mycket närmare denhär sommaren. Var till muumimailma med familjen pånytt efter 16 år!

Augusti var oförglömlig, hade sommarlov, skolan började, var på kryssning till Sverige med Iines
och såg Selena Gomez live vilket var så otroligt! Kommer aldrig glömma denhär månaden.

September innehöll mycket fotograferande, det mest intressanta var att fota min morbror som vakt
i butkan. Var på min första kräftskiva och var annors också mycket med vännerna. September var
inte annors så hemskt händelserik.

Oktober, den efterlängtade 18 års dagen, eller ska man sägs körkorte, började närma sig.
Klarade teoriprovet, hade praktik, var till Korpo vilken var så roligt! Jag hade egentligen
inte höstlov, men bestämde mig ända att fara med och tur gjorde jag det, behövde det
verkligen just då, haha. Köpte också biljetter till 'where we are' tour.

Födelsedag, festandet, helsingfors, bakande, mörker, vänner och praktik förklarar bäst November.

December var jag tillbaka i skolan, var mycket i Helsingfors, köpte julklappar, sökte jobb
till tusen olika platser, drack mycke starbucks haha, fotade mycket, såg släkten mycket,
firade en trist jul, men avslutade året helt otroligt bra med några av bästa vännerna!

Så kort sagt har jag ett super år bakom mig! Klart har det funnits trista saker också, men ingenting jag inte klarar haha.
Dethär året skall bli minst lika bra som förra om inte bättre, men det kommer lyckas bättre än bra bara för att jag har
världens bästa vänner och släkt! Gott nytt år alla!

No comments: