31/03/2014

Life is not meant to be lived in one place


Några av mina största drömmar har alltid varit att 'bo utomlands' eller 'bo i England', och nu är de påväg och bli sanna, om ni är aktiva läsare kanske ni har hunnit läsa min 'About me' sida under bannern, i mitten av Juni, mer exakt 17 juni, kommer jag alltså åka till Berkhamsted, en stad 30 min utanför storstaden London i England, där kommer jag bo i ett års tid hos en familj som deras au pair. För dem som inte vet vad det är så det är någon som kommer och bo till din familj och ditt hus för bestämd tid och hjälper sköta dina barn, alltså typ som en barnvakt. Jag har länge haft en känsla av att 'jag måste komma bort härifrån' på grund av många skäl och jag faktiskt behöver det här just nu, har inte riktigt ännu förstått att jag påriktigt är påväg bort, för ett helt års tid, klart det kommer bli tungt att fara helt ensam, lämna alla kompisar och familj hit i Finland, men jag är så säker på att det kommer vara värt det. Fick veta säkert att en familj valt just mig för några veckor sedan, vi hade pratat via skype före det och de hade några de skulle välja mellan, jag råkade passa dem bäst och igår beställde jag flyget dit. Jag kommer fortsätta blogga därifrån sedan så ni får fortsätta läsa om min vardag. Har samlat modet att publicera dethär inlägget i flera veckor nu, känns som att efter jag lagt ut det här händer det påriktigt, vilket skrämmer mig.
-
My biggest dreams have always included 'to live abroad' or 'to live in England', and they're finally coming true, if you've been reading my blog maybe you've already read the 'About me' page under the banner, 17th of june 2014 i'm moving to Berkhamsted, a town 30 min from London, England, i'm gonna stay there for a year  with a family as their au pair. This is something i've needed for a long time, i know it's gonna be hard to leave everything behind for such a long time but i'm sure it's gonna be worth it. The family i'm staying with contacted me a few weeks ago and told me they'd love for me to be their au pair, i'd spoken with them on skype a few days before and after that they'd decided i was most suitable for them and yesterday i ordered my flight. I'm gonna continue blogging when i'm there so you can continue to read about my everyday life. I've been trying to get the courage to post this for weeks now, because i feel like after it's here it's really happening, which is scary.

1 comment:

Sofia said...

De kommer no bli bra! Ja hejjar på dej <3 :*