03/06/2014

Answers

England
Vad är mest exciting med att fara till England? Att se nya saker och ansikten, lite hoppa ut ur rutinerna.
-Vad är mest skrämmande? Att bo i ett helt nytt land i ett års tid och att bo med en främmande familj.
-Vad kommer du att sakna mest? Min familj och mina bästa vänner, kanske också mitt egna hem.
Tror du allt kommer vara lika som nu när du kommer hem från England? Om inte så vad tror du kommer ändrats? Jag hoppas inget är som förr. Jag tror och hoppas jag är lyckligare. 
Känner du någon/Har du någon bekant i England från förrut? Nej, eller inte egentligen, jag var för två somrar sedan barnvakt till en pojke lite utanför Borgå, och han bor med sina föräldrar i London nuförtiden, men har egentligen ingen kontakt med dem mer.
Hur känns det att lämna Finland? Bra, skönt.
Hur tror du att du klarar dig i England? Jag tror faktiskt jag kommer klara mig ganska bra, jag är s¨ öppen för nya saker och människor. Kan vara att första månaderna är tunga men bara jag blivit lite van kommer allt säkert bli bättre.
Är din ''familj'' i England trevlig, eller hurdant första intryck har du av dem? Jo det tror jag, har egentligen endast pratat med mamman i familjen men hon verkar super trevlig!
Personal
Hur skulle du beskriva dig själv som person? Glad, positiv, pratsam, modig men blyg samtidigt, mysterisk, hemlighetsfull.
Vad vill du bli när du blir stor? Har faktiskt ingen aning, eller har några idér men alla bara skrattar åt mig när jag säger vad de är så tänker inte skriva dem haha, men knappast någonting med grafisk planering..
Vilka är dina drömmar? Att resa, mycket, bo på olika ställen och se mina favorit artister. Sedan senare att gifta mig och få barn och bo i ett fint hus i ett fint land.
Varför betyder 1D så mycket för dig? De var där för mig när jag kände att ingen annan var :-)
Bästa minnerna från dehär året? Klasskryssningen och klassgrillen är helt säkert på plats nummer 1, andra kryssningen jag var på med min kompis tidigare i år är också en av dem, Miley Cyrus konsären och den dagen jag fick veta att familjen i England valt mig som deras au pair. Sedan att jag fick tillbaka kontakten med en barndoms kompis.
Vad är det värsta som hänt dig detta år? Har misstat några kontakter med vissa människor.
3 saker du inte skulle kunna leva utan? Min familj (kompisar och djur), min kamera och musik/artister.
Vem är din förebild? Min mamma och mormor.
Är du nöjd med dig själv? Inte för tillfället, men vanligtvis jo.
Vad vill du nå i livet? Att se och vara med om så mycket som möjligt.
Tycker du verkar som en speciell typ, vad är det mest speciella i dig enligt dig själv? Haha tack jag tar det där som en komplimang! Vet inte riktigt, svår fråga.
Vem hörs till din familj? Min store syster, pappa, hans sambo, mina två (snart tre) småsyskon, 2 katter, sedan min mamma, hennes sambo och två hundar.
Tycker du att du är unik? Alla är unika tycker jag :-)
Vänner
Skriv kort om dina vänner? Vill inte skriva så personligt, men jag har två helt otroligt bästa vänner.
Vem är dina bästa vänner? Nämner inga namn, de vet vem de är :-)
Betyder din klass mycket för dig? Jo, jätte mycket.
Hurdan är en bra vän? Pålitlig, positiv som bryr sig om dig och inte tar livet för seriöst helatiden.
Hur ska du och dina flickor fira att du far till England, ska ni ha någon stor fest? Jag har faktiskt ingen aning ännu, men har nog knappast någon större fest, har ganska fullt upp nu före jag far så blir kanske en myskväll.
Vem umgås du mest med på fritiden? Med denhär sötnosen.
Random
Vad har ändrats sedan ditt förra 'ask me' inlägg? Mina framtidsplaner ändrades helt och hållet och har fått några till familj medlemmar, som ex.
Börja vlogga? Ärligt sagt så har jag funderat på det, speciellt nu när jag ska fara till England, men kommer nog aldrig göra det haha.
Kommer du sakna din skola nu när du blir klar? Jo.. Som jag har sagt många gånger här i bloggen (känns det som iallafall haha) så har de här tre åren varit de bästa åren i mitt liv, har fått så mycket nya kompisar för livet!
Är du rik? Nej :-D
Bästa med livet? Att resa, vara med kompisar, vänner och jobba med något man tycker om.
Favorit parfym? För tillfället är det 'Our moment' av One Direction.
Vad hatar du? Inget egentligen men ogillar starkt otrogna människor.
-
Det blev nu bara på svenska dethär inlägget eftersom jag bara fick frågor på svenska så tänkte att det skulle vara onödigt att börja översätta. // I only answered in swedish since i only got questions in swedish and I didn't feel like translating everything, sorry.

No comments: