18/06/2014

England is always a good idea


Hej! Här sitter en lycklig men borttappad flicka som skriver från England. Kom hit igår kväll och ska stanna här en god tid. Skulle inte ha kunnat ha bättre tur med familjen jag bor hos, de är några av de trevligaste människorna jag träffat. Gårdagen gick mest ut på att packa upp och när jag var klar med det var klockan redan över midnatt i Finlands tid, så jag slocknade ganska snabbt. Hade väckning idag efter 7 och hjälpte här hemma med att få barnen färdiga och till dagis, har nu varit ledig sedan dess och var flera timmar på stan och gick runt, så tog en kaffe och läste bok och njöt vid kanalen av värmen, här har varit soligt och super varmt hela dagen. Kollade också att de finns en bio här i staden så funderade att gå och kolla någon film en passlig dag. Nu har jag ännu några timmar ledigt innan vi ska söka barnen så tänkte komma uppdatera här och redigera några bilder färdiga så jag får dem undan! Om ni har något speciellt ni vill jag ska göra ett inlägg om eller fota så kommentera gärna.
-
Hello! A happy and kind of lost girl here writing from England. I arrived here late last night and as you may know I'm gonna stay here for a good while. I couldn't have had a better luck with the family I'm staying with, they are so nice! Last night I spent packing up my bags and after that I was so tired I fell asleep instantly, today I woke up at about 7 to help get the kids ready for nursery, I've been free to do whatever since then and I've just been walking around town for hours, drinking coffee and reading a book, I also saw there's a movie theater in town so I was thinking I could go watch a film someday. Now I still have a few hours off before we're gonna go get the kids so I thought I'd come here to update and edit some pictures I promised to my cousin. If there's anything you'd like me to post about just let me know!

No comments: