28/06/2014

Experiences so far and my day

5 seconds of summer's första skiva är officiellt ute NU! Gå och lyssna ja rekommenderar så starkt! Klicka play nedanför för att höra min absolut favorit sång, amnesia.

Min tid här i England härtills har innehållit mycket tågresor och nya platser, har tvingat mig själv att våga röra mig runt här och hoppa på tåg hit och dit. Pratade med min syster en dag och hon frågade att 'är du inte rädd att tappa bort dig?' då jag berättade åt henne att jag är påväg och orienterar till London, då var första gången jag ens funderade på saken haha, men nej jag känner mig ganska säker att röra mig ensam här med alla tåg och metron. Det funkar ju helt på annat sätt än i Finland, men det är ett så lätt sätt att röra sig, bor en 10 min från tågstationen och man kan gå den vägen bredvid en super fin kanal och närmaste buss hålls platsen är ca 20m härifrån, så har inga problem alls att röra mig var jag vill. Biljetterna är inte så farligt dyra heller, kommer för under 15 pund till London och tillbaka.
Ett annat ämne många av er undrar över är maten, hur den skiljer sig från i Finland. Här hemma äter jag oftast yoghurt med bär till morgonmål, alltså helt som i Finland, här är en butik 5 min ifrån huset som säljer dom GODASTE bären, brukar emellan åt gå och köpa en liten box med hallon i för 2 pund och äter dem bara sådär, nam. Annars som riktig mat brukar det vara tex en sallad med höna eller kött i eller helt vanlig pasta med sås, aldrig att vi skulle äta potatis. Jag måste också säga att jag saknar lite mörkt bröd och riktig choklad..
Och till sist ännu, människorna, här är de så mycket mer prat glada än i Finland (vilken shock i know...) men här diskuterar människor med mig i butiks kön eller i ett café, en kille kom till och med till mig när jag satte på stranden och sjöng en sång till mig, haha. Och kund servicen är alltid så positiv här! Kanske det också lite beror på att jag bor i en liten stad, men blir själv på så gott humör när andra är positiva mot mig.
En liten video från några dagar tillbaka, den blev ganska kort eftersom jag inte ids filma när jag är med barnen eller när jag gick i Hemel Hempstead och ärligt sagt så glömde jag det lite emellan, men här ser man lite hur min dag ser ut. 

No comments: