13/02/2014

10 saker om mig

1. Samtidigt som jag absolut hatar det, älskar jag att vakna tidigt på morgonen. 2. På morgonen före skolan/praktiken/jobbet måste jag ha mycket tid på mig så jag hinner göra allt i lugn och ro, hatar att stressa så jag brukar vakna från en till en och en halv timme före jag måste starta, kan sitta en halv timme och äta morgonmål samtidigt som jag typ läser.
4
3. Jag känner mig jätte naken utan ringar, måste iallafall alltid ha min kalevala ring jag fick när jag fyllde 17, får nästan panik om jag märker jag glömt den. Men har inte så stort problem att vara utan arm- eller halsband ändå, örhängen och piercingar är är en lite annan sak för jag sover oftast med dem men om jag har på mig stora örhängen tar jag ju dem bort såklart. 4. Jag gillar att överraska människor, med allt från att jag själv gjort något eller gjort något för någon annan.
1
5. Hösten är min absolut favorit årstid, älskar när man måste ha rock på utomhus, men ändå kan man klä sig normalt, vilket man inte kan på sommaren eller vintern, tex eftersom jag inte riktigt kan ha kjol på sommaren för det blir för hett med strumpbyxor men åter på vintern är det lite för kallt. Haha hemska problem jag vet. 6. Kattor är något av det bästa jag vet! På hur dåligt humör jag än är tycker jag de kan uppmuntra mig. Mina kattor tycks veta exakt när jag känner mig nere för de råkar alltid just då vara över kärleksfulla, jag skulle nog säga att mina vänner kallar mig 'crazy catlady' helt för en god orsak nog... 
3
7. Hatar om någon dissar musiken jag lyssnar på, oftast är det pojkar och eftersom jag råkar lyssna på 1D, ingen har faktiskt någon aning om vad de gjort eller vad de egentligen betyder för mig. Oftast låter jag sådana kommentarer gå in genom ena örat och ut genom andra. 8. Dom flesta säger att de föredrar sköna hemma kvällar istället för en fest men jag kan nog ärligt säga att just nu är jag verkligen inte sådan! Haha, har lite perioder med humöret så just nu föredrar jag nog en fest istället för att bara ligga hemma, det gör jag redan tillräckligt på vardagarna tycker jag.. Fast det blir ändå ganska mycket hemma kvällar eftersom no money.
2
9. Jag brukar tala på 'mitt eget' språk till min pappa, haha, han är alltså helt finskspråkig men för något underligt själ har det blivit så att jag talar blandat finska-svenska med honom, alltså i samma mening, vilket mina kompisar alltid skrattar åt! Vet inte alls varför jag ens börjat med det, men fick den bästa kommentaren av Iines här för några veckor sedan om det här 'Jag tycker det är så fint att se på hur ni talar med varandra när han talar helt finska till dig och du pratar finska och svenska blandat tillbaka men ändå beter ni er som att det skulle vara det normalaste i världen.' Haha det råkade fastna bra i huvudet. 10. Jag måste ha en ordning och reda på ALLT! Men förstå inte fel, jag måste inte ha det super städigt, utan det kan vara råddigt bara jag har min ordning. Får emellan helt sjukt i huvudet om jag inte får något ordnat på mitt sätt.

3 comments:

iines said...

aah! härli ny banner på bloggen o helt super mysit inlägg. syns i kväll. Puss ^^

Jasmine♡ said...

hihi tack! jåååå :*

Anonymous said...

Varför umgås du inte med dina "flickor" längre?