03/06/2014

I hate this town I hate these faces

Har på senaste tiden fått mycket kommentarer som handlat om något som någon sett mig göra, som t.ex. ''var det din pojkvän du gick med?'' eller ''varför gjorde du och dina vänner såhär då?'' och ärligt sagt så finns det inget jag hatar mera, bara därför för att, Borgå, en så fin liten mysig stad som har blivit helt förstörd av människor som sprider rykten eller bara bryr sig helt för mycket om någon de inte borde. Jag vet ungefär vem det är som alltid kommer hit och påstå något de tror de vet så mycket om, och ingen av dem borde ens bry sig om mig, vi har inget med varandra att göra, om du är så intresserad av mig kan du ju komma och prata med mig, bli min kompis, men snälla kom inte hit och skriva och fråga eller påstå om någonting du inte vet någonting om. Blir så arg på sådant och tack gud kommer jag bort härifrån dethär svarta hålet vi kallar Borgå, denhär staden har inte gjort någonting bra för mig, jag bara hörs inte hemma här, jag klarar inte av att alla vet vem du är och pratar om dig bakom din rygg. Jo alla gör det, till och med jag har gjort det men därför vill jag ännu mera komma bort härifrån. Har inte så mycket annat kvar här i Borgå än min familj, så det kommer inte vara svårt att ta lite tid bort från allt. Jag vill ännu påminna er om att ni vet ingenting om mig, det jag skriver på bloggen eller visar utåt är bara 0,1% av mig, och resten vet endast jag så kom snälla inte och påstå någonting annat.
-
I just need to rant about something, small towns, no matter how cute and pretty they may seem, they are horrible. People care too much about things and people they shouldn't care about. I honestly don't have that much good to say about my hometown, since I started blogging i've been getting so much hate and unnecessary comments like ''was it your boyfriend'' or '' why did you and your friends do this on the weekend'' that has nothing to do with anyone else, it's my private life and i choose not to share so much of it on my blog, and that should be fine with everyone, since well, it actually is MY blog and my choice what i share with you. I've just had enough of small towns and to be honest I don't really have anything keeping me here anymore other than my family. And I just want to mention that you actually know nothing about me, what I choose to write about or show you is 0,1% of me, and that's a fact so don't come saying anything else.

2 comments:

Irppa said...

Håller med dig fullständigt! Vill också slippa bort :(

Anna said...

I know the feeling, människor e helt sjuka i huvu hit :D