30/07/2014

Exploring London

Sam Smith - stay with me oh wow this song, just listen to the lyrics, he is amazing


Dagarna går så fort! Känns att jag helatiden har nya planer och nya människor att träffa! Så roligt. På måndagen träffades vi med en flicka från Finland, så skönt att prata finska emellanåt. Vi träffades i Camden Town var jag lite visade runt, fick en ''beställning'' av mamma så gick och köpte några saker åt henne, från och med augusti kommer det vara svårt för mig att komma in till centrala London eftersom de kommer fixa tågspåren, så passade på att köpa allt till alla jag lovat så länge jag ännu kommer dit på 40min. Tisdagen hade jag äntligen ledig hela dagen, så gick tillbaka till Camden town och kolla sista sakerna, sedan lekte jag turist, vilket jag ju egentligen är här, och gick och kolla London bridge, London eye, Big Ben o.s.v. Gick också och kolla 'The tunnel' alltså förr kallad 'Banksy tunnel', Banksy är alltså en super cool anonym graffiti konstnär som har haft en utställning i tunneln. Hela dagen gick ut på att bara gå runt över allt och se så mycket som möjligt. På lördagen är vi äntligen påväg till Brighton med min Holländska kompis, haha, först blev jag sjuk, sedan hon, men nu bestämde vi att gå! Har jobb lördag morgon men genast efter det hoppar jag på tåget mot Brighton, kommer bli så kul, Brighton är definitivt en av mina favorit ställen i England.
-
The days go by so fast! On monday I met up with another finnish girl, we went to Camden town and spent the day there. The next day I went exploring London a bit, went to see London bridge, London eye and Big Ben, I also went to 'the tunnel' in Waterloo, it's a tunnel filled with graffiti on the walls, also known as the 'Banksy tunnel'. And on saturday me and my dutch friend are finally going to Brighton! Haha, feel like we've been planning this for so long. I'm so happy to go back there, Brighton is definitely one of my favorite places in England.

No comments: